Ποιες είναι οι εταιρίες δημοσκοπήσεων που εμφανίστηκαν ξαφνικά;



(Αναδημοσίευση από το thepressproject.gr - Ρεπορτάζ Κώστας Παπαδόπουλος)

Το Σάββατο η κυβέρνηση ψήφισε τροπολογία με την οποία ακυρώνεται η απαγόρευση δημοσίευσης δημοσκοπήσεων τις τελευταίες δεκαπέντε ημέρες πριν τις εκλογές
προκειμένου να περιοριστεί το κλίμα φημολογιών και στοχευμένων διαρροών. Ωστόσο τις τελευταίες ημέρες παρουσιάζονται δημοσκοπήσεις από περίεργες εταιρίες.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι εταιρίες δημοσκοπήσεων που δημοσιεύουν έρευνες σχετικά με την πρόθεση ψήφου πρέπει να είναι μέλη του ΣΕΔΕΑ και να υπάγονται στον έλεγχό του. Ωστόσο η εταιρία INTERVIEW που σύμφωνα με τα δημοσιεύματα έκανε έρευνα για λογαριασμό του τηλεοπτικού σταθμού Βεργίνα TV δεν φαίνεται καταγεγραμμένη στη λίστα του Συλλόγου Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς. Στην ιστοσελίδα της η εταιρία από τη Θεσσαλονίκη αναφέρει ότι είναι μέλος της WAPOR (του παγκόσμιου συνδέσμου εταιριών δημοσκοπήσεων) αλλά δεν ισχυρίζεται πουθενά ότι είναι μέλος ως οφείλει στον ελληνικό σύλλογο. Εμείς δοκιμάσαμε να γραφτούμε στην WAPOR ως individual και το μόνο που χρειάστηκε ήταν να καταθέσουμε περίπου 100 ευρώ και να δηλώσουμε επιστημονική ιδιότητα (που δεν ελέγχθηκε). Επιπλέον σύμφωνα με την νομοθεσία οι εταιρίες δημοσκοπήσεων πρέπει να δημοσιεύουν πλήρη μετοχικά στοιχεία, ωστόσο δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε το πραγματικό όνομα της εταιρίας ώστε να βρούμε τα στοιχεία της στο Εθνικό Τυπογραφείο.

Η εταιρία INTERVIEW δημοσιεύει σήμερα τη δημοσκόπηση της για το Βεργίνα TV που δείχνει ισχνό προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ στο 2,7%. Σύμφωνα με τα στοιχεία που βρίσκουμε η έρευνα κράτησε 2 ημέρες μετά την 1η ψηφοφορία για τον ΠτΔ και έχει «πανελλαδικό εύρος». Σύμφωνα όμως με τη νομοθεσία αυτά τα στοιχεία δεν είναι αρκετά. Θα έπρεπε να ξέρουμε αν έγινε τηλεφωνικά ή με κάλπη, πόσο ήταν το δείγμα (θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 1000 λέει ο νόμος) και να μάθουμε βάσει ποιας επιστημονικής διαδικασίας έγιναν οι αναγωγές. Χωρίς όλα αυτά τα στοιχεία η έρευνα μας φαίνεται κάπως… περίεργη. Αν η δημοσκόπηση έδειξε τόσο μικρή διαφορά μετά την κοινώς αποδεκτή ήττα της κυβέρνησης στην πρώτη ψηφοφορία για ΠτΔ αναρωτιόμαστε τι θα έδειχνε δύο ημέρες πριν που το κλίμα τρομοκράτησης και κινδυνολογίας είχε σημειώσει νέα ρεκόρ.

Κοιτώντας λίγο περισσότερο τις δημοσκοπήσεις που δημοσιεύτηκαν τον τελευταίο μήνα βρήκαμε και τη δημοσκόπηση που δημοσιεύτηκε στο φύλλο της Τετάρτης 17 Δεκεμβρίου στην Εφημερίδα των Συντακτών την οποία διεξήγαγε η εταιρία VCITIZENS «για λογαριασμό δύο ιδιωτικών χρηματο-οικονομικών οργανισμών», όπως αναφέρει η ταυτότητα. Ο νόμος όμως υποχρεώνει τα ΜΜΕ να αναγράφουν τον εντολέα της έρευνας όχι έτσι αόριστα και αφαιρετικά. Ποιοι είναι αυτοί οι δύο οργανισμοί; Επιπλέον η ταυτότητα της έρευνας αναφέρει ότι το δείγμα ήταν 800 ανρθώπων (και όχι 1000) σε όλη την Ελλάδα και έγινε τηλεφωνικά. Προσπαθήσαμε να βρούμε περισσότερα στοιχεία για την VCITIZENS αλλά δεν βρίσκουμε απολύτως τίποτα. Η εταιρία δεν φαίνεται να έχει σελίδα στο διαδίκτυο, δεν φαίνεται καταχωρημένη στο ΣΕΔΕΑ, δεν την βρίσκουμε στο google να έχει δημοσιεύσει καμία άλλη έρευνα, απλά δεν δείχνει σημεία ζωής.
Σημειώνουμε εδώ ότι και η δημοσκόπηση αυτή έδινε την χαμηλότερη διαφορά μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ όταν δημοσιεύτηκε.

Δυστυχώς το ρεπορτάζ αυτό δεν είναι ολοκληρωμένο. Προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε με τις δύο εταιρίες αλλά τούτο δεν κατέστη δυνατό. Αποφασίσαμε να δημοσιεύσουμε ωστόσο το ρεπορτάζ έστω και ημιτελές πριν προλάβουμε να πάρουμε τις απαντήσεις γιατί αυτή την ώρα η «παράξενη» δημοσκόπηση της εταιρίας INTERVIEW είναι πρωτοσέλιδο στα περισσότερα διαδικτυακά ΜΜΕ που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις στο ελληνικό διαδίκτυο και δημιουργεί εντυπώσεις.

Εμείς θα προσπαθήσουμε να μάθουμε περισσότερα στοιχεία για τις εταιρίες και τον τρόπο με τον οποίο διεξήχθη κυρίως η τελευταία δημοσκόπηση (αφού για αυτή δεν γνωρίζουμε τίποτα) και θα επανέλθουμε το συντομότερο δυνατό με απαντήσεις.

Read more: http://www.oparlapipas.com/2014/12/blog-post_987.html#ixzz3MXeTGO6p

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...